Kirja kertoo Lapin sodan jälkeisestä ajasta, jolloin saksalaiset lähtevät pois ja Lappiin on saatava rautatie. Kirjassa on mm. kuva, jossa veturi näyttää…

Kysytty

Kirja kertoo Lapin sodan jälkeisestä ajasta, jolloin saksalaiset lähtevät pois ja Lappiin on saatava rautatie. Kirjassa on mm. kuva, jossa veturi näyttää olevan vedessä, Kemijoessa. Mikähän kirja on kyseessä. Asiakkaame ei enää muista aiemmin lukemansa kirjan nimeä eikä tekijää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täältä Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmista löytyi kirja Tuhkasta nousi Lappi: Lapin jälleenrakentamista sanoin ja kuvin. Kirja selvittää perusteellisesti Lapin jälleenrakennustyön. Kirjassa on kuva sivulla 155, jossa juna seisoo kiskoilla Kemijoen jäällä, ei siis ihan vedessä. Mahtaisiko tämä olla asiakkaan tarkoittama kirja. Kirjaa on hyllyssä 2 kpl, joten tänne voi lähettää kaukopalvelupyynnön.