Otsikko
Kirja kertoo kahden nuoren naisen purjehduksesta Suomenlahden saaristossa aurinkoisena kesäpäivänä. Toinen heistä on taiteilija ja kajuutassa on valmis…

Kysytty

Kirja kertoo kahden nuoren naisen purjehduksesta Suomenlahden saaristossa aurinkoisena kesäpäivänä. Toinen heistä on taiteilija ja kajuutassa on valmis muotokuva vanhemmasta kaljupäisestä herrasta. Kommelluksien tuloksena taulu saa nimen ”Auringon välkettä kalliolla”. Purjehduksella tavataan myös nuoria huolettomia miehiä, joista yksi sotkeentuu rautamönjään. Kyseessä voi olla ihan kotimainen kioskikirjallisuuskin. Kirja oli pehmeäkantinen ja kooltaan pokkaria suurempi.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei tunnistanut kirjaa. Etsin Kirjasammon kautta kirjoja aiheen 'purjehdus' perusteella, mutta en löytänyt mitään kuvaukseesi sopivaa:
https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/purjehdus

Muistaisiko joku kysymyksen lukijoista tällaisen kirjan. Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.