Kirja jonka luin kymmeniä vuosia sitten.Muistan siitä ainoastaan:joukko nuoria(englantilaisia)opiskelivat samassa yliopistossa(-20-40 luku?) ja vahingossa…

Kysytty

Kirja jonka luin kymmeniä vuosia sitten.Muistan siitä ainoastaan:joukko nuoria(englantilaisia)opiskelivat samassa yliopistossa(-20-40 luku?) ja vahingossa kehittivät aineen joka nautittuna vei heidät vuosikymmenten taakse.Tämä tapahtui samassa paikassa jossa he asuivat mutta paljon aikaisemmin kuin mitä nyt.Aineen vaikutus kesti tietyn ajan jonka jälkeen he palautuivat nykyaikaan.Kiitos.

Vastaus

Vastattu

Tietopalvelun vastaajalistalla kenellekään ei tullut mieleen teosta, joka täsmäisi täydellisesti kirjan kuvauksen kanssa. Kollega vinkkasi kuitenkin Daphne Du Maurierin Talo rannalla -teoksen (1970) sisältävän ainakin samankaltaisia elementtejä. Siinä päähenkilö tekee matkoja menneisyyteen entisen opiskelukaverinsa kehittämän aineen avulla.

Teoksesta lisää Kirjasampo-palvelussa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_12571