Kirja hukassa! En muista nimeä enkä kirjailijaa. Kyseessä on rakkausromaani, joka sijoittuu keskiaikaan, olisikohan Englantiin? Tarinassa on päähenkilönä nuori…

Kysytty

Kirja hukassa! En muista nimeä enkä kirjailijaa. Kyseessä on rakkausromaani, joka sijoittuu keskiaikaan, olisikohan Englantiin? Tarinassa on päähenkilönä nuori, punahiuksinen tyttö, jonka isä taisi olla mylläri? Kirjan alussa hän on lähteellä uimassa, kun ristiretkeltä palaava sotilas huomaa hänet. Sotilas on kylän arvokkaimman talon poika. He taittavat matkaa tästä eteenpäin yhdessä miehen hevosella. Muistaakseni he viettävät tarinassa jonkin yön majatalossa, jossa he esittävät avioparia saadakseen yösijan. Tyttö on aikaisemmin mennyt naimisiin miehen isän kanssa, joka kuitenkin kuoli hääyönä. Tyttö ja mies tietenkin rakastuvat ja menevät naimisiin kirjan lopussa. Tunnistaako kukaan näin hataroiden johtolankojen pohjalta?

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä kenties Meg Cabotin Sydämeni lunnaat? Kirjan juoni kokonaisuudessaan on mutkikkaampi kuin kysymyksessä on kuvailtu, mutta kaikki siinä luetellut "johtolangat" kyllä siitä löytyvät.