Kirja 15v nuorelle,joka ei ymmärrä ihmisten välistä vuorovaikutusta. Saa kaiken,mitä haluaa tavarana,mutta ei hellyyttä kotonaan. Kirja,jossa kerrotaan…

Kysytty

Kirja 15v nuorelle,joka ei ymmärrä ihmisten välistä vuorovaikutusta. Saa kaiken,mitä haluaa tavarana,mutta ei hellyyttä kotonaan.
Kirja,jossa kerrotaan ihmisten hyvistä tunteista,huonoista tunteista ja kuinka niitä tunteita käsitellään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavia voisi kokeilla, numerointi ei ole arvottamista vaan selkeää lukemista ajatellen:

1. Chateaubriand, Francois René de : René, Faros, 2006. Asiasanat: klassikot, pienoisromaanit, kerronta, tragiikka, menetys, lähimmäinen, melankolia, tunteet, nuoret aikuiset, miehet, intiaanit, natchezit, romaanit, kaunokirjallisuus

2. Singer, Nicky : WSOY, 2002. Asiasanat: romaanit
nuoret, vanhukset, vuorovaikutus, projektit, koulukiusaaminen, nuortenkirjallisuus, kaunokirjallisuus, kehitysromaanit

3. Voigt, Cynthia : Juokse vapaaksi, WSOY 1988.
Asiasanat: nuoruus, romaanit, kriisit, viha, urheilu,
itsetuntemus, kasvu, nuortenkirjallisuus, kaunokirjallisuus, 1960-luku, Yhdysvallat

4. Hielscher, Juliane : Äiti, katso pingviinikaloja, Helmi, 2006. Asiasanat: psykologiset romaanit
naiskirjallisuus, pako, mmenneisyys, toivottomuus, tuska, kuolema, menetys, lapset, ulkopuolisuus, eristäytyminen, äidinrakkaus, perhe, ihmissuhteet, insesti, ystävyys, lohdutus, kriisit, selviytyminen, tarinat, pyhiinvaellukset, ihmeet

5. Ottelin, Ilo : Pitkä retki, 1991. Asiasanat: asunnottomuus, romaanit, nuortenkirjallisuus