Ketkä naisnäyttelijät ovat saanet eniten palkkaa pääosista jotka ovat tehneet ja mitä kotimaisia naislaulajien levyjä on ostettu eniten Suomessa?

Kysytty

Ketkä naisnäyttelijät ovat saanet eniten palkkaa pääosista, mitkä ovat tehneet ja mitä kotimaisia naislaulajien levyjä on ostettu eniten Suomessa?

Vastaus

Vastattu

Yksittäisistä rooleista suurimman palkkion on saanut Sandra Bullock roolistaan elokuvassa Gravity (70 miljoonaa dollaria). Toiseksi suurimman palkkion on saanut Cameron Diaz elokuvassa Bad Teacher (42 miljoonaa dollaria). Kolmanneksi eniten on tienannut Emma Stone elokuvassa La la land (26 miljoonaa dollaria).

Suomalaisista naislaulajien levyistä myydyin on Kaija Koon Tuulten viemää (1993). Levyä myytiin 175 144 kappaletta.
Toiseksi myydyin suomalaisen naislaulajan levy on Jenni Vartiaisen Seili (2010), jota myytiin 151 833 kappaletta. Naislaulajista koostuvan Aikakoneen levyä Tähtikaarten taa (1995) myytiin sen ilmestyessä 134 958 kappaletta. Maija Vilkkumaan Ei (2003) myi 120 767 kappaletta.

Lähde:

https://www.businessinsider.com/16-of-the-highest-paid-movie-roles-of-a…

https://www.ifpi.fi/tutkimukset-ja-tilastot/kaikkien-aikojen-myydyimmat/