Kertokaa jotain taru-olennoista kertovia kirjoja joita voisi löytää kirjastoista. vastatkaa mahdollisimman pian. kiitos

Kysytty

kertokaa jotain taru-olennoista kertovia kirjoja joita voisi löytää kirjastoista.
vastatkaa mahdollisimman pian.
kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erinomainen kirja on Marjut Hjeltin "Keijukaiset - totta ja tarua toisesta maailmasta". SKS, 1995. Hjelt on koonnut kirjaansa vanhoja tarinoita eri puolilta maailmaa ja sepittänyt itse lisää.
Suomalaisen kansanperinteen taruolentoja esittelee Elina Rannan teos "Haltijoitten mailla, maahisten majoissa - Maan, metsän ja vuoren väkeä, WSOY, 1996. Neil Philipin "Suuri myyttikirja", WSOY, 1996 kertoo myös useista taruhahmoista. Näiden kirjojen saatavuuden voit tarkistaa Plussa-aineistotieto- kannasta http://www.libplussa.fi/ . Plussasta voit myös etsiä lisää aiheeseen liittyvää kirjallisuutta; valitse tarkennuttu haku ja seuraavaksi haku asiasanan mukaan, asiasanaksi voit kirjoittaa taruolennot, lisäksi voit kokeilla esim. seuraavia peikot, maahiset, haltijat, yliluonnolliset olennot. Tarkennetussa haut voit
myös rajata hakua esim. kielen mukaan.