Kenen teos ja miltä vuodelta on tanssileikki, jossa lauletaan "tanssimme lapaduu lapaduu". Entä mitä tuo lapaduu tarkoittaa?

Kysytty

Kenen teos ja miltä vuodelta on tanssileikki, jossa lauletaan "tanssimme lapaduu lapaduu". Entä mitä tuo lapaduu tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu

Tanssimme lapaduu -laulun nuotit ja leikkiohjeet löytyvät useasta lastenlaulukirjasta. Laulun alkuperästä ei ole kirjoissa muuta tietoa  kuin että se on kansansävelmä/kansanlaulu.

Lapaduu-sanaa ei löydy Kotimaisten kielten keskuksen verkkosanakirjoista https://www.kotus.fi/sanakirjat .