Kenen tekstistä on kyse? Teksti on suomennos alkuperäistekstistä: "Jos joskus se yö palaa sinunkin luoksesi, kesken minulle käsittämätöntä kohtaloasi, tiedä…

Kysytty

Kenen tekstistä on kyse? Teksti on suomennos alkuperäistekstistä:
"Jos joskus se yö palaa sinunkin luoksesi, kesken minulle käsittämätöntä kohtaloasi,
tiedä silloin, että tuon saman pyhän hetken on nähnyt unessaan joku toinenkin.”
1.12.1959. Leningrad

Vastaus

Vastattu

Kysymyksen sitaatti on Anna Ahmatovan tekstiä Marja-Leena Mikkolan suomentamana (Sikermästä "Sivuja Taškentista", Valitut runot, s. 160).