Kenen runossa on: Minä en ollut morsian milloinkaan... sitä nimeä työase huonosti laulaa? Kenenkä kirjoittama ja mistä runosta? Enkä ole ihan varma onko teksti…

Kysytty

Kenen runossa on: Minä en ollut morsian milloinkaan... sitä nimeä työase huonosti laulaa? Kenenkä kirjoittama ja mistä runosta? Enkä ole ihan varma onko teksti ihan oikeinkaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Viljo Kajavan runo joka alkaa rivillä Sinä et ollut morsian milloinkaan. Varsinaista nimeä runolla ei ole. Runo on kokoelmasta Murrosvuodet (1937). Se on luettavissa myös Kajavan runojen kokoelmasta Tuuli, valo, meri : runoja vuosilta 1935-1982 (Otava 1984) sekä antologiasta Tästä hän kulki : suomalaisia runoja naisesta (toim. Sanna Jaatinen, WSOY, 1992 ja 1996).

Saat runon sähköpostiisi.

https://finna.fi/
Tästä hän kulki : suomalaisia runoja naisesta (toim. Sanna Jaatinen, WSOY, 1992 ja 1996).