Kenen runo on tämä, josta muistuu mieleen seuraavat katkelmat: Eikö totta, näin se on, kuultaessa kuutamon langetessa varjojen lumisille maille, toisen varjon…

Kysytty

Kenen runo on tämä, josta muistuu mieleen seuraavat katkelmat:
Eikö totta, näin se on, kuultaessa kuutamon langetessa varjojen lumisille maille,
toisen varjon kaipaus syttyy silloin sieluhus,
kauan sitten suudelleille huulillesi hiiltyen.
...
Halki öitten hohtavain
haet yhä yhtä vain, yhtä varjoa ja suuta.

Vastaus

Vastattu

Muisteltu runo on Eila Kivikk'ahon Eikö totta! kokoelmasta Viuhkalaulu (1945).