Otsikko
Kenen runo, menee jotakuinkin tähän tapaan, mistä löytyy, kenen kirjoittama: Kapteenini Kollaan jäi, veljestäni tuli jalkapuoli, minulta koira kuoli, voi minua…

Kysytty

Kenen runo, menee jotakuinkin tähän tapaan, mistä löytyy, kenen kirjoittama:
Kapteenini Kollaan jäi, veljestäni tuli jalkapuoli, minulta koira kuoli, voi minua onnetonta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runoilija P. Mustapäällä on runo nimeltä Satakieli Monrepoossa, joka voisi olla etsimäsi. Sen yksi säkeistö kuuluu näin:

Vänrikkimme Summaan kuoli,
vääpeli on jalkapuoli,
soittoniekka sokea ja minä onneton.

Runo on pitkä ja tuo säkeistö vain sen pieni osa. Runo löytyy Mustapään runokokoelmasta Jäähyväiset Arkadialle.