Kenen runo, kuka säveltänyt, levyttänyt ainakin Jorma Hynninen: ... Hän tuo tulen, maan uumenissa Hän aukaisee uudet vesisuonet, Hän täyttää sielusi lähteet…

Kysytty

Kenen runo, kuka säveltänyt, levyttänyt ainakin Jorma Hynninen: ... Hän tuo tulen, maan uumenissa Hän aukaisee uudet vesisuonet, Hän täyttää sielusi lähteet kuohuvalla vedellä. Kaste on langennut yli katajaisen laitumen, ...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Aino Kallaksen runo Pastorale runokokoelmasta Kuoleman joutsen (1942). Säveltäjä on Tauno Pylkkänen. Jorma Hynnisen laulamana Pastorale löytyy ainakin cd-levyltä: Hynninen, Jorma: Usko, toivo ja rakkaus : kauneimpia hengellisiä lauluja. Helsinki : Ondine, P1999.
Tämä cd-levy on Hämeenlinnassa Tuomelan kirjaston kokoelmissa. Aino Kallaksen runokokoelma on lainattavissa pääkirjaston varastossa.