Kenen runo ja miten jatkuu?

Kysytty

Kenen runo ja miten jatkuu?
"Kun pimenevät ja loistaa kaunis kuu. Niin katsomahan kuuta pienoiset seisahtuu."

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi teksti on todennäköisesti Elsa Beskowin kirjoittama (suomennos J.S). Se tunnetaan myös Lilli Thunebergin säveltämänä lauluna Kun pimenevät illat.

Helmet-kirjastojen kokoelmissa on tästä kyseisestä laulusta ainakin erilaisia nuotti- ja äänitejulkaisuja. Voit etsiä niitä Helmet-haun avulla hakusanalla "kun pimenevät illat".