Kenen runo ja mistä löytyy: Et tiedä mitä teit ja mitä annoit. Ja minkä aarteen sielussasi kannoit. Vain sillä että tulit elämääni... Sä kuljit hyvänä ja…

Kysytty

Kenen runo ja mistä löytyy:
Et tiedä mitä teit ja mitä annoit.
Ja minkä aarteen sielussasi kannoit.
Vain sillä että tulit elämääni...
Sä kuljit hyvänä ja hymyilit.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Lauri Pohjanpään runo Et tiedä mitä teit..., joka löytyy ainakin kokoelmasta Pohjanpää, Lauri: Valitut runot, WSOY (6.-8.p.)s. 283. Se on myös kokoelmassa Runo on vapaa : radiokuuntelijoiden suosikkirunot, Otava, 1996,s.387.
Runon löytymisestä kuuluu kiitos Raision kaupunginkirjastolle, joka on tallentanut erityisesti antologioissa, mutta myös muualla ilmestyneitä runoja tekijän, nimen ja alkusanojen mukaan kokoelmatietokantaansa. Vaski -tietokanta löytyy osoitteesta http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=form2 Myös Pieksämäen kaupunginkirjasto on tehnyt vastaavaa työtä.Pieksämäen kaupunginkirjaston kokoelmatietokanta http://www.pieksamaki.kirjas.to/

7 ääntä

Kommentit

Juuri tätä kaipasin. Kiitos! Upea palvelu ja myös nopea.