Kenen runo? Asiakas muisti sen alkaneen suurinpiirtein: Lähteissään Väinö jätti kansalleen perinnöksi tänne sulokanteleen... ja jatkuu monta säkeistöä. Asiakas…

Kysytty

Kenen runo? Asiakas muisti sen alkaneen suurinpiirtein: Lähteissään Väinö jätti kansalleen perinnöksi tänne sulokanteleen... ja jatkuu monta säkeistöä.
Asiakas arveli runon nimeksi Runebergin patsasta paljastettaessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suoniolla (Julius Krohn) on runo Runebergin kuvapatsasta paljastaessa ja se alkaa noilla sanoilla. Runo löytyy ainakin Väinölä: helmivyö suomalaista runoutta -kokoelmasta (toim. Leimu, WSOY, 1905).