Otsikko
Kenen mukaan Seinäjoen katu Hanneksenrinne on nimetty?

Kysytty

Kenen mukaan Seinäjoen katu Hanneksenrinne on nimetty?

Vastaus

Vastattu

Hanneksenrinne on nimetty seinäjokelaisen museoharrastajan Juho Emil (Hannes) Gustafssonin mukaan. Hän oli syntynyt Seinäjoella vuonna 1890 ja kuoli vuonna 1953. Ammatiltaan Gustafsson oli junamies, mutta hän käytti vuosikymmeniä elämästään museoesineiden keräämiseen ja museon hoitamiseen. Häntä pidetään Seinäjoen museon luojana. Hänen erityinen kiinnostuksen kohteensa olivat Östermyran ruukki ja Wasastjernan suku.

Lähteet:

Piha, Olavi: Seinäjoen nimistöstä. Seinäjoen joulu 1986, s. 10-14.

Eteläpohjalaisia elämäkertoja A-L.