Kenen kirjoittama runo alkaa:"On ihanaa olla ei rakastunut, ei ihastunut..."

Kysytty

Kenen kirjoittama runo alkaa:"On ihanaa olla ei rakastunut, ei ihastunut..." On suomalaisen naisrunoilijan tuotos. En löydä sitä goiglaamalla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Miellyttävää, ihanaa, taivaallista / olla oma itsensä, olla ei-rakastunut, / ei-vihastunut, ei-ihastunut" alkaa ensimmäinen runo Arja Tiaisen kokoelmassa Saatanan tytär (WSOY, 1977). Tiaisen valittujen runojen kokoelman Runoja 1971-1982 (WSOY, 1984) sisällysluettelossa se on nimetty alkusäkeensä mukaisesti (Miellyttävää, ihanaa, taivaallista), kun taas suomalais-ruotsalaisessa runoantologiassa Uutta lyriikkaa = Ny lyrik (Kirjailijakeskus, 1984) se on saanut nimekseen Alas rakkaus.