Keitto-reseptikirjasta kyse. Noin 10 vuotta sitten. Kyseessä kirja, jossa oli koko perheen juhla-ateriat, esim. rippilapsen juhlat, tai nuorison juhlat, joulu…

Kysytty

Keitto-reseptikirjasta kyse. Noin 10 vuotta sitten. Kyseessä kirja, jossa oli koko perheen juhla-ateriat, esim. rippilapsen juhlat, tai nuorison juhlat, joulu yms. Sellainen on ollut Hämeenlinnan kirjastossa. En vaan muista nimeä. Suurikokoinen kirja. A-4 kokoa ehkä vielä isompi. Olisiko ollut joku sukupolvien juhlat??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehkä parhaiten kuvaustasi vastaa Kaarina Roinisen ja Eija Kämäräisen Kodin parhaat juhlat (1999). Se sisältää luvut esimerkiksi ristiäisistä, rippijuhlasta, ylioppilasjuhlasta, häistä, muistotilausuudesta sekä vuotuisjuhlista. Lisäksi siinä on yleistä tietoa juhlien valmistelusta. Kooltaan kirja ei kuitenkaan ole niin iso kuin muistelette.

Kooltaan suurempi on Juhlitaan kotona (2002), mutta sisällöltään se ei ole niin runsas kuin edellinen eikä ole jaoteltu eri juhliin selkeästi.

Molemmat kirjat ovat tällä hetkellä paikalla Hämeenlinnan pääkirjastossa, varaan ne teille tarvittaessa.