Keitä ovat Aghorit?

Kysytty

Keitä ovat Aghorit?

Vastaus

Vastattu

Arman Alizar kertoo näin:"Matkani Intiaan vei minut Varanasiin, maan pyhimpään kaupunkiin. Intian matka oli minulle oma itsetutkiskelumatka, jossa oli tarkoitus oppia jotain uutta itsestäni. Aiheenamme on jaksossa kuolema. Halusin oppia kaiken mahdollisen kuoleman pyhyydestä ja sen vuoksi otin oppi-isikseni kolme hyvin tunnettua ja arvostettua paikallista Aghoria. Aghori on pyhä mies, joka itsetutkiskelun ja valaistumisen tien alttarilla on jättänyt kaiken maallisen omaisuutensa. Aghorit uskovat, että tabujen rikkominen on nopein tie kohti valaistumista. Eräs tärkeimmistä Hindujumalista Shiva pitää hautausmaista ja sen vuoksi aghorit asuvat polttohautauspaikkojen lähistöllä. He harrastavat öiseen aikaan tantrisia rituaaleija ja näiden rituaalien aikana he saattavat syödä ruumiiden osia tai ulostetta sekä juoda virtsaa ja alkoholia ihmisen pääkallosta." http://arman.varusteleka.fi/intia

Wikipedia:"The Aghori (Sanskrit aghora) are a small group of ascetic Shaiva sadhus based in Uttar PradeshIndia. They engage in post-mortem rituals. They often dwell in charnel grounds, smear cremation ashes on their bodies, and use bones from human corpses for crafting kapalas (skull cups which Shiva and other Hindu deities are often iconically depicted holding or using) and jewellery.

Their practices are sometimes considered contradictory to orthodox Hinduism.[2] Many Aghori gurus command great reverence from rural populations, as they are supposed to possess healing powers gained through their intensely eremitic rites and practices of renunciation and tápasya." https://en.wikipedia.org/wiki/Aghori

Madventures on onnistunut pääsemään mukaan Aghorien rituaaleihin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/madventuresia-hehkutetaan-brittimediassa/2913710#gs.0spbto