Keitä oli Ahvenanmaalla sijainneessa Önningebyn taitelijayhteisössä, onko kirjallisuutta?

Kysytty

Keitä oli Ahvenanmaalla sijainneessa Önningebyn taitelijayhteisössä, onko kirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Onningebyn taitelijayhteisön perusti taiteilija Victor Westerholm 1886. Hän keräsi yhteisöön taiteilijoita Ruotsista ja Suomesta. Seuraavissa teoksissa kerrotaan taiteilijayhteisöstä: Önningebykolonin 100 år - en jubileumsbok (1986) ja Hanna Rönnberg: Konstnärsliv (1993), joka sisältää 2 hänen kirjaansa Konstnärsliv i slutet av 1880-talet ja Konstnärskolonien på Åland.