Käydessäni terveyskeskuksessa, tikkien poistossa, sormeeni menneen tikun poistossa yms. toimenpiteessä. Pinsetit otetaan "superhygieenisestä" paperikotelosta…

Kysytty

Käydessäni terveyskeskuksessa, tikkien poistossa, sormeeni menneen tikun poistossa yms. toimenpiteessä. Pinsetit otetaan "superhygieenisestä" paperikotelosta toimenpidettä varten. Mitä sitten tapahtuu, meneekö pinsetit yms. uudelleen "desifiointiin" ja paperikoteloon uudelleen käyttöä varten, vai "nieleekö" metallinkeräys käytetyn tuotteen. Kiitos terveyskeskusten sairaanhoitajat työstänne, siitä ei laskuteta. Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Terveydenhuollossa käytetään sekä kertakäyttöisiä että monikäyttöisiä, desinfioitavia välineitä tikkien poistoon. Tässä on kunta- ja organisaatiokohtaisia eroja. Tarvikkeita ja palveluita hankitaan kilpailutuksen kautta ja valitaan tarkoitukseen sopivin vaihtoehto. Tärkeätä on kuitenkin noudattaa korkeata hygieniatasoa.
Tarkemmin tähän kysymykseen osaa vastata esim. oman terveyskeskuksesi asiantunteva henkilökunta.