Kävimme lasten kanssa Keravan kirjastossa(asumme Tuusulassa)ja kysyin kirjastonhoitajalta, voimmeko lainata täältä kirjoja, hän sanoi kyllä käy mutta ei…

Kysytty

Hei, kävimme lasten kanssa Keravan kirjastossa(asumme Tuusulassa)ja kysyin kirjastonhoitajalta, voimmeko lainata täältä kirjoja, hän sanoi kyllä käy mutta ei puhunut mitään kuljetusmaksuista?Katsoin maksukohdasta äsken, että olisin kuljetuksista velkaa 6,00? Maksaako oikeasti, jos lainaa toisesta kirjastosta vai mitä nämä kuljetusmaksut ovat? Koirien Kaleva kirjasta sain maanantaina 8.4 muistutuksen ja jos kirja on nyt palautettu, niin asia ok. Kävimme 8.4 palauttamassa sen Tuusulan kirjastoon, niin siitäkin oli 1e maksu? Voisitteko tarkistaa tiedoistani, kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keravan kaupunginkirjaston sivuilla sanotaan näin:

"Palauta KIRKES-kirjastoista lainattu aineisto siihen kirjastoon, mistä olet sen lainannut. Jos laina palautetaan eri kuntaan kuin mistä se on lainattu, palautuksesta peritään 50 sentin kuljetusmaksu":

https://www.kerava.fi/palvelut/kirjastokulttuuri-ja-museot/kirjasto/lainaaminen-ja-maksut/palauttaminen

Tarkempaa tietoa omasta tilanteestasi saat suoraan Tuusulan kirjastosta. Yhteystiedot alta:

https://www.tuusula.fi/index.tmpl?sivu_id=2538