Miksi kaupan kassalla ei saa pakata tavaroitaan rauhassa?

Kysytty

Kaupoissa noudatettiin jokin aika sitten tapaa, että kassat antoivat asiakkaan asioida rauhassa ja pakata tavaransa ennen kuin ottivat seuraavan asiakkaan ostokset käsittelyyn. Miksi se lopetettiin kaikkialla? Vaikka korona - tilanne ei todella ole parantunut... Tuliko ohje ylemmältä taholta?

Vastaus

Vastattu

Kaupan kassat ovat usein ruuhkaisia ja jonossa seisovat asiakkaat monesti kiireisiä.

Siksi tavaroiden pakkaaminenkin saattaa ruuhkautua.

Näin korona-aikaan on yritetty hieman eristää myös pakkauspäätyä. Esim eri puolien välissä olevilla mainoksilla. S market

Myyjien lisäksi myös asiakkaat voivat estää pakkaussumppujen syntymistä esim. pitämällä turvavälit kassajonossa ja aloittamalla pakkaamisen jo ennen maksamista.

Aamulehti Onneksi monissa suuremmissa kaupoissa pon sekä muutaman tavaran ostajille tarkoitettuja pikakassoja että hitaamman asioinnin kassoja niitä kaipaaville asiakkaille.

Varmasti puhuminen myös auttaa. Jos vauhti tuntuu liian nopsalta, voi asiasta mainita kassalle ja muille asiakkaille ystävällisesti.

3 ääntä

Kommentit

Satsattava kielen kirjoitusasuun!