Kaukolainojen hinnastoissa näkyy Tampereen kaupunginkirjastossa 4e + lähettävän kirjaston perimä maksu. Paljonko tämä maksu on, jos lähettävä kirjasto on…

Kysytty

Kaukolainojen hinnastoissa näkyy Tampereen kaupunginkirjastossa 4e + lähettävän kirjaston perimä maksu. Paljonko tämä maksu on, jos lähettävä kirjasto on Lahden kaupunginkirjasto?
Entä peritäänkö tuo 4e+lähettävän kirjaston perimä maksu jokaisesta kirjasta erikseen, vai meneekö tuo summa vain kerran, jos samasta paikasta tilaa esim. 3 kirjaa?

Vastaus

Vastattu

Lahden kaupunginkirjasto on kehittämiskirjasto, joten se lähettää kaukolainoja maksutta. Tampereen kaupunginkirjasto perii neljä euroa jokaisesta kaukolainatilauksesta, siis esimerkiksi jokaisesta kirjasta erikseen, vaikka ne tulisivatkin samasta kirjastosta.