Kauanko kesti purjealusten matka englannista Intiaan?? Ja päinvastoin.1700-1800luvuilla.

Kysytty

Kauanko kesti purjealusten matka englannista Intiaan ja päinvastoin1700-1800luvuilla?

Vastaus

Vastattu

www.quora.com palvelu vastaa kysymykseen näin: "Ships reached London or Southampton, depending on which Line you travelled. Voyages were all year round, but in the monsoon season they could take longer if docking was a difficulty. The voyage would have taken about four to six months depending on the weather and the speed of the ship." eli matka Englannista Intiaan kesti 4-6 kuukautta laivan tyypintä ja sää olosuhteista riippuen.

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEB_enFI867FI867&ei=62HWXaG0JsT16QSr64sY&q=how+long+it+took+to+travel+from+England+to+India+in+the+18th+century&oq=how+long+it+took+to+travel+from+England+to+India+in+the+18th+century&gs_l=psy-ab.12...11682.11682..13240...0.0..0.58.58.1......0....1..gws-wiz.ZOwRsmeYvNg&ved=0ahUKEwjh1Za9h_vlAhXEepoKHav1AgMQ4dUDCAs

Samon matka kesti 4-6 kuukautta 1800-luvulla. Quoran mukaan:"Once the Suez canal was dug, large comfortable mail steamers built, and railways layed through France, Britain and India, the journey was reduced to 4–6 weeks,..."  Eli Suezin kanavan avaaminen (17.11.1869) nopeutti matkaa huomattavasti. Aikaa kului vain 4-6 viikkoa.

https://www.quora.com/How-long-did-it-take-for-the-Indians-during-the-19th-Century-to-travel-from-India-to-England