Katselen tässä Fargo televisiosarjan kakkos kautta. Tapahtumat ovat 70 luvun lopulta 80 luvun alkuun. Paljon 70 luvun tapahtumia ja autoja jne... Kuvallisessa…

Kysytty

Katselen tässä Fargo televisiosarjan kakkos kautta.
Tapahtumat ovat 70 luvun lopulta 80 luvun alkuun.
Paljon 70 luvun tapahtumia ja autoja jne...
Kuvallisessa kerronnassa on käytetty, esim. tapahtumien siirtymien ja leikkauksen keinona , 70 luvun tyyliin jaettua kangasta (eli kuvaruutua.)
Ikään kuin katsoisi useaa ruutua yhtäaikaa.
Yritin googlata tälle tekniikalle eli tavalle nimeä, mutta en löytänyt.
Onkohan teillä tietoa tästä ? =)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

'Elävän  kuvan sanasto' kutsuu tekniikkaa jaetun kuvan tekniikaksi.

Määrittely: (multiple image, split image, split screen). "1960-luvulla yleistynyt tapa yhdistää useita kuvaotoksia samaan kuvaan, kuva-alaa jaotellaan eri kokoisilla, usein vaihtelevilla osakuvilla."

Idea on sama vaikka jaetun kuvan tekniikassa käytetyt välineet vaihtuvat.

Lähde: Juntunen, Max
Elävän kuvan sanasto : elokuva-, televisio- ja videoalan keskeiset termit ja käsitteet
Helsinki : Edita, 1997