Kate Douglas Wiggin on kirjoittanut lastenkirjan Rebecca of Sunnybrook farm, julkaistu 1903. Tiedän lapsena lukeneeni kirjan suomenkielisen käännöksen, koska…

Kysytty

Kate Douglas Wiggin on kirjoittanut lastenkirjan Rebecca of Sunnybrook farm, julkaistu 1903. Tiedän lapsena lukeneeni kirjan suomenkielisen käännöksen, koska päähenkilön nimen Rebecca Rowena Randall muistan yhä. Mikä mahtoi olla suomennetun kirjan nimi? Liekö kirjastoissa, vai pitäisikö etsiä antikvariaateista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rebecca of Sunnybrook farm on suomennettu nimellä Villiruusu, kääntäjänä J. Mäenpää. Helmet-kirjastossa suomenkielistä kirjaa on kaksi kappaletta Pasilan varastossa, vuoden 1966 ja 1974 painokset.