Otsikko
Kasvit tuottavat happea. Ok. Kasvaminen vaatii energiaa ja happea. Kasvit kuluttavat happea? Tuottaako kasvit enemmän kuin kuluttavat? Eivätkö käytä energian…

Kysytty

Kasvit tuottavat happea. Ok. Kasvaminen vaatii energiaa ja happea. Kasvit kuluttavat happea?
Tuottaako kasvit enemmän kuin kuluttavat? Eivätkö käytä energian tuottamiseen happea?? Miten voi tuottaa enemmän, kuin kuluttaa, eikö kuulosta ikiliikkujalta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pohtimaasi ilmiötä kutsutaan yhteyttämiseksi eli fotosynteesiksi. Tarkempaa tietoa saat esim. sivustosta http://edu.ouka.fi/~eppu/solu/sitominen.html.

Voit myös tutustua biologian kirjoihin, joita toivottavasti löytyy kotipaikkakuntasi kirjastosta!