Käsitteleekö Elsa Anttilan 'Helmiä Mallorcalta' helmistä esineinä, vai onko kirjan nimessä esiintyvällä helmi -sanalla vain symboolinen merkitys. Jos on, niin…

Kysytty

Käsitteleekö Elsa Anttilan 'Helmiä Mallorcalta' helmistä esineinä, vai onko kirjan nimessä esiintyvällä helmi -sanalla vain symboolinen merkitys. Jos on, niin mikä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaa pikaisesti selaamalla selvisi, että eräs henkilöistä on nimeltään Helmi ja kirjan lopussa eräs toinen sankarittarista kihlataan helmisormuksella. Kirjaa lukematta on vaikea arvioida, sisältyykö helmiin muuta symboliikkaa.