Otsikko
Käsittääkseni on olemassa lähinnä ruotsalaisilla esiintyvä tauti, joka halvaannuttaa sormet. Mikä tuon taudin nimi on?

Kysytty

Käsittääkseni on olemassa lähinnä ruotsalaisilla esiintyvä tauti, joka halvaannuttaa sormet. Mikä tuon taudin nimi on?

Vastaus

Vastattu

Mainitun kaltaisesta sairaudesta ei valitettavasti löytynyt tietoa. Yläraajoihin liittyvät oireet ja sairaudet ovat moninaisia. Lisätiedon löytämiseksi kannattaa tutkia esim. Duodecimin Terveyskirjaston artikkeleita otsikon "Käsi, käsivarsi ja olkapää" alta.
Lääkärikirja Duodecim - Terveyskirjasto