Kartoitan kuinka paljon suomessa julkaistaan suomalaisia luontovalokuvaukseen liittyviä kirjoja vuosittain. Löysin kansalliskirjaston tietokannasta…

Kysytty

Hei,
Kartoitan kuinka paljon suomessa julkaistaan suomalaisia luontovalokuvaukseen liittyviä kirjoja vuosittain.
Löysin kansalliskirjaston tietokannasta keskimääräisen lukeman hieman reilu 500 kpl/ vuosi (suomessa kustannettua) mutta luku sisältää kaikki taide- ja valokuvauskirjat.
Jos löytyisi erikikseen luontovalokuvakirjat ja luontovalokuvauksen oppaat, olisi se tosi hieno juttu. Noin 5 vuotta taaksepäin olisi upeaa saada tieto vuositasolla. Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hain Suomen kansallisbibliografiasta Fennicasta https://fennica.linneanet.fi/ Suomessa julkaistut kirjat asiasanalla luonnonvalokuvaus vuosittain ja sain seuraavan tuloksen:

2015: 15 kpl
2014: 23 kpl (joista 1 opas)
2013: 28 kpl (joista 1 opas)
2012: 43 kpl (joista 3 opasta)
2011: 20 kpl (joista 1 opas)