Mikä on tämä lila S.Talo? K.Talo lienee kunnanvirasto, jollainen on Espoon keskustaan merkitty

Kysytty

Kartassa on merkintä talon päällä joka on liilalla väritetty elikkä julkishallinnon talot, ostoskeskukset, kunnan virastot, eduskunta, korttelin joissa on sekä asuin- että liiketiloja. Seurakuntatalot, kirkot yms. ovat sinisellä väritetty.
Mikä on tämä lila S.Talo? K.Talo lienee kunnanvirasto, jollainen on Espoon keskustaan merkitty.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin Google-haulla "rakennusten karttamerkit väritykset peruskartta" Karttapalvelun käyttöohjeen vuodelta 2017.

Siinä sivulla 6 kerrotaan, että kirkolliset rakennukset merkitään yleensä violetilla merkitään kirkolliset rakennukset. Asuinrakennukset merkitään peruskarttaan mustalla, lomaasunnot vihreällä, teollisuus harmaalla ja liike- ja julkiset rakennukset vaaleanpunaisetlla. Muut rakennukset merkitään vaalena harmaalla.

Olisiko S-talo siis seurakuntatalo? Eri aikojen kartoissa väritykset saattavat vaihdella.

1 ääntä

Kommentit

Kyllä se oli Lilan/Vaalean Purppuran värinen. Kysymyksessä on juhlahuoneista joka ei kai ole asumiskäytössä, otin Google Mapsin kautta selvää. Samanlainen tila on esim ruotsinkielinen työväenliikkeen nuorisotalo Thorstorp Granssinmäessä, Vanhalla Maantiellä, Länsi-Leppävaarassa, Espoossa. Thorstorp on vuokrattava juhlatila nykyään. samoin tuo mitä tarkoitin Nuuksiossa. Suojeluskuntatalot olivat karttoihin merkitty aikoinaan SKtalo:na.