Kansioille saa valita kuvakkeen" oletus valikoimasta". Miten ja mistä saan uusia kuvakkeita sekä mihin tiedostoon ne asennetaan ? Olen jo yriyttänyt…

Kysytty

Kansioille saa valita kuvakkeen" oletus valikoimasta". Miten ja mistä saan uusia kuvakkeita sekä mihin tiedostoon ne asennetaan ?
Olen jo yriyttänyt kaikenlaista mutta kone ilmoittaa aina että kansio ei sisällä kuvakkeita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusia kuvaketiedostoja Windowsiin voi ladata internetistä. Latauspaikkoja löytää esimerkiksi kirjoittamalla Googleen "free desktop icons". Kuvaketiedostot ovat joko .ico tai .icl -päätteisiä tiedostoja. Ico-tiedostot sisältävät yksittäisen kuvakkeen ja icl-tiedostot kokonaisen ryhmän kuvakkeita. Windowsin kuvakkeiden käsittelyä varten on myös omia ohjelmia, kuten ilmainen IconTweaker.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Täydennyksenä edelliseen Windows 8 ja 8.1 käyttöjärjestelmässä ongelmana on, että Windows tallettaa pikakuvatiedostot useaan paikkaan eri laajennuslyhenteillä (ico, icl, exe, dll).

Jo asennettujen ohjelmien pikakuvakkeet voidaan kuitenkin hakea valitsemalla Resurssien hallinta (Windows-näppäin + E) --> valitaan 'Tämä tietokone' ja kirjoittamalla hakukenttään

*.ico TAI *.ico TAI *.exe TAI *.EXE TAI '.icl TAI *.ICL