Kannattaako suihkussa käydä päivittäin?

Kysytty

Kannattaako suihkussa käydä päivittäin?

Vastaus

Vastattu

Virallista suihkusuositusta ei ole, vaan terveen järjen käyttöä kannattaa suosia.

Jos hiostuu ja likaantuu työssä tai harrastuksissa, kannattaa suihkutella päivittäin. (aina ei tarvita pesuaineita.) Yli kolme kertaa päivässä voi kuivattaa ihoa liikaa.

Jos viettää rauhallisempaa elämää, voi pesukertoja vähentää. Vaikeat ihosairaudet ja hyvin kuiva iho, saattavat myös vaatia pesujen harventamista.

Oman olon lisäksi, kannattaa muistaa myös ympärillä oleskelevia.

iho ja sukupuolitautien erikoislääkäri Maria Huttunen

Ihotautien ja allergologian erikoislääkäri Toni Aho

3 ääntä

Kommentit

Voi myös miettiä kannattaako hiukset kastella joka kerta.