Kajaanin kirjaston aineistotietokannasta näkyy olevan poistunut roolipelikirja "Keski-Maa roolipeli". Koska kyseisellä kirjalla on jonkin verran tunnearvoa…

Kysytty

Kajaanin kirjaston aineistotietokannasta näkyy olevan poistunut roolipelikirja "Keski-Maa roolipeli". Koska kyseisellä kirjalla on jonkin verran tunnearvoa lapsuudesta saakka, kysyisin mitä sille on sattunut.

Käytössä kulunuthan se oli, suorastaan ratkeamispisteessä, mutta silti mikäli se on jossain tallessa (pieni mahdollisuus sillä sitä ei ole enää tietokannassa), kiinnostaisi tietää voisiko sen saada itselle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kajaanin kaupunginkirjaston kokoelmatyön periaatteisiin kuuluu mm. että likainen, kulunut ja huonokuntoinen aineisto poistetaan kokoelmasta. Poistettu aineisto joko myydään, lahjoitetaan, siirretään Varastokirjastoon tai tuhotaan. Kyseinen "Keski-Maa roolipeli" -kirja on ollut kunnoltaan todennäköisesti jo niin huono, että se on hävitetty kokoelmasta poiston jälkeen.

"Keski-maa roolipeli" -kirja on mahdollista saada kaukolainaksi jostakin maakuntakirjastosta. Kajaanin kaupunginkirjaston kaukopalvelun ohjeet: http://213.143.184.82/kirjasto/kauko.htm