Kaipaisin tietoa eräästä sadusta, mikä sen nimi on, kenen kirjoittaman se on ja minkälaisina painoksina se on Suomessa ilmestynyt. Itse kutsun satua nimellä …

Kysytty

Hei,
Kaipaisin tietoa eräästä sadusta, mikä sen nimi on, kenen kirjoittaman se on ja minkälaisina painoksina se on Suomessa ilmestynyt.

Itse kutsun satua nimellä "Rauhantekijän kengät".
Sadussa on kuningas ja prinsessa, ja mielestäni prinsessalle etsittiin sulhasta. Kuningas julisti kilpailun, jonka voittaja saisi prinsessan. Sulhasehdokkaiden oli määrä etsiä maailmalta ihmeellisiä kenkiä. Yksi toi vauvan kengät, toinen tanssijan kengät ja kolmas rauhantekijän kengät. Rauhantekijän kengät olivat ihmeellisimmät.

Mahdattekos osata auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu on Leena Erkkilän Kengät. Se on ilmestynyt hänen satukirjassaan Unnukaiset, jonka ensimmäinen painos on vuodelta 1972, toinen vuodelta 1973, ja kolmas vuodelta 1981. Se on ilmestynyt myös Kalevi Kalemaan toimittamassa satukirjassa Valkea lintu: satuja rauhasta (1983).

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Skeng%C3%A4t%20erkkil%C3%A4__Ff%3Afacetgenre%3Asadut%3Asadut%3Asadut%3A%3A__Orightresult__U__X0?lang=fin&suite=cobalt

Kirjat löytyvät pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista kirjavarastosta Pasilan kirjastosta ja Unnukainen myös Itäkeskuksen kirjastosta:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Skeng%C3%A4t%20erkkil%C3%A4__Ff%3Afacetgenre%3Asadut%3Asadut%3Asadut%3A%3A__Orightresult__U__X0?lang=fin&suite=cobalt