Kaipaisin suosituksia kirjoista, jotka saavat lukijan itkemään. Saavat edustaa vaikkapa kaunokirjallisuutta tai elämäkertakirjallisuutta.

Kysytty

Kaipaisin suosituksia kirjoista, jotka saavat lukijan itkemään. Saavat edustaa vaikkapa kaunokirjallisuutta tai elämäkertakirjallisuutta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukijan henkilökohtainen kokemus vaikuttaa siihen onko kertomus itkettävä vai ei. Seuraavan kirjavinkkilistan ovat koonneet yhden päivän aikana Jyväskylän kaupunginkirjaston Lukuneuvojat. Palvelu löytyy Keskikirjastojen sivulta
https://www.keskikirjastot.fi/web/arena/lukuneuvonta

Romaaneja

Gaiman, Neil: Hautausmaan poika
Downham, Jenny: Ennen kuin kuolen
Zusak, Markus: Kirjavaras
Segal, Erich: Love story : rakkauskertomus
Craven, Margaret: Kuulin pöllön kutsuvan
Hosseini, Khaled : Leijapoika
Wassmo, Herbjørg: Lasi maitoa, kiitos
Picoult, Jodi: Yhdeksäntoista minuuttia
Hwang, Sun-mi, kirjoittaja: Kana joka tahtoi lentää
Boyne, John: Poika raidallisessa pyjamassa
Boyne, John: Poika vuoren huipulla

Romaani nuorille

Green, John: Tähtiin kirjoitettu virhe

Eläinkertomuksia

Gonzales, Philip: Koira joka pelastaa kissoja : tositarina Ginnystä
Gonzales, Philip: Ginny, suurkaupungin enkeli : uusia tarinoita koirasta, joka pelastaa kissoja
Wilkes, Paul: Keskuspuiston yksinäinen

Muistelma

Ervast, Johanna: Jäähyväiset Einolle

2 ääntä

Kommentit

Tämä kirja sopii nuorillekin, mutta myös aikuisillekin. Sen nimi on Mitä sain tietää meduusoista. Kirja ei ole fantasia kirja. Kirjassa 12 vuotias tyttö hukkuu. Kirja kertoo päähenkilön sopeutumisesta tähän. Kirjassa on paljon faktoja ja kuolema on todella iso osa kirjaa.