Kaipaisin nuottia huilulle joltain suomalaisesta säveltäjältä. Tai jotain, mitä voisi kuitenkin soittaa huilulla, vaikka ei olisi varsinaisesti huilulle…

Kysytty

Kaipaisin nuottia huilulle joltain suomalaisesta säveltäjältä. Tai jotain, mitä voisi kuitenkin soittaa huilulla, vaikka ei olisi varsinaisesti huilulle kirjoitettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuotteja suomalaisten säveltäjien huiluteoksista löytyy esimerkiksi Jyväskylän kaupunginkirjaston musiikkiosastolta. On sävellyksiä sekä soolohuilulle (ilman säestystä) että huilulle pianon tai muun säestyssoittimen kanssa. On sekä helpohkoja että soittoteknisesti vaativampia yksittäisnuotteja tai kokoelmia. Ohessa muutama esimerkki:
Hilpeä huilu : suomalaisia sävellyksiä huilulle ja pianolle [osat 1 ja 2] (sis mm. Melartinin ja Hannikaisen kappaleita ja sovituksia suomalaisista kansanlauluista. Sibelius, Jean: Nocturne (sovitus huilulle ja pianolle Belsazarin pidot -teoksen Nocturne nimisestä osasta.) Melartin: Sonata : for flute and guitar. Saariaho, Kaija: Laconisme de l'aile (soolohuilulle, sävelletty 1982).

Jyväskylän kaupunginkirjaston Aalto-kirjastojen aineistonhaussa (http://www.aaltokirjastot.fi) suomalaisia huilunuotteja voit hakea . kirjoittamalla yhteen asiasanakenttään huilu ja toiseen Suomi. Laita
lisärajauksessa ruksi kohtaan "nuotti".

Nuoteista voit tehdä kaukolainapyynnön omassa kunnankirjastossasi.