Kaipaisin lukuvinkkejä kirjoista romaaneista joissa olisi teemana autismin kirjon henkilöt eli päähenkilö olisi autismin kirjolla. Olisiko vinkata sellaista?

Kysytty

Hei!

Kaipaisin lukuvinkkejä kirjoista romaaneista joissa olisi teemana autismin kirjon henkilöt eli päähenkilö olisi autismin kirjolla.

Olisiko vinkata sellaista?

Vastaus

Vastattu

Kirjoja joissa autismi tai aspergerin syndrooma ovat mukana löytyi harvakseltaan, mutta toivottavasti seuraava lista auttaa alkuun ja ehkäpä kommenteissa tulee lisää vinkkejä:

Hulme, Keri : Mauriora

Kärkkäinen, Kata : Minä ja Morrison

Hedges, Peter : Gilbert Grape

Thompson, Jim : Jumalan nimeen

Berman, Sabina : Nainen joka sukelsi maailman sydämeen

Bauer, Belinda : Ruumis nro 19

Lampela, Anja : Lankarullatyttö

Terttu Koivisto

Riihimäen kaupunginkirjasto

3 ääntä

Kommentit

Marc Haddon: Yöllisen koiran merkillinen tapaus

Kirjassa
Mark Haddon: Yöllisen koiran merkillinen tapaus (2004)
on kertojana asperger-poika.

Maria Autio: Varjopuutarha

Iris Johansson: Toinen maailma jonka tunnen

Oma romaanini, Tiina Pihlajamäki: Rant.Ta.Li. (Atena 2006)kertoo kahdesta asperger-lapsesta ja heidän perheistään.

Peppi Pitkätossu? Liisa Ihmemaassa? Neljä päivänlaskua?