Kaipaisin jotain yhteystietoa kirjailija Heikki Turuseen. Olisi kysyttävää paikallishistoriaan liittyen jota hänen kirjoissaan on.

Kysytty

Kaipaisin jotain yhteystietoa kirjailija Heikki Turuseen. Olisi kysyttävää paikallishistoriaan liittyen jota hänen kirjoissaan on.

Hänen kirjoissaan esiintyy mm. Pykäläkorpi, josta haluaisin varsinkin lisätietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suoria yhteistietoja ei ole antaa, mutta Turusella taitaa olla vielä nykyäänkin sangen tiiviit yhteydet Vuonislahteen. Niinpä Vuonislahden kylästä saattaisi löytyä ihmisiä, joiden kautta kirjailijaan saisi yhteyden. Pykäläkorpikaan ei ole kovin kaukana Vuonislahden kylästä.

Kulttuuriseura Pielisen Lumon yhteystiedot löytyvät täältä: https://www.taiteilijatalo.net/

Pielisen Lumolla on myös Facebook-sivu: https://www.facebook.com/vuonis.net/

Jos Lieksan (Pielisjärven) kylien historia kiinnostaa, niin toki meiltä kirjastostakin jotakin löytyy. Esimerkiksi Pielisjärven historia -kirjasarja on sangen kattava kuvaus paikkakunnan historiasta.

Tässä Vaara-kirjastojen hakutulokset hakusanalla "Pielisjärven historia": https://vaara.finna.fi/Search/Results?lookfor=pielisj%C3%A4rven+histori…

Pykäläkorvesta itsestään en juurikaan tietoa löytänyt pikaisella etsinnällä, mutta tämän verran löysin teoksesta: Timonen, Anja. Opintokohdesuunta 5: Lamminkylä, Märäjälahti, Lapalie, Vuonislahti, Kelvä, Läpikäytävä, Vuonisjärvi. [Lieksa]: Lieksan kaupunki, 1989.

"Pykäläkorpi, paikka joka on joskus pyälletty kaskeksi"

Tässä edellä mainitussa vihkosessa on Vuonislahden-Kelvän alueen historiaa avattuna aika kattavasti, mutta Pykäläkorpea ei taida siinäkään olla kovinkaan useasti mainittu.

1 ääntä

Kommentit

Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä kustantajaan (WSOY), joka tuskin antaa yhteystietoja mutta varmaankin välittää viestin eteenpäin kirjailijalle.

Eikös se Turjailija Kirunen ole myös facebookissa? Josko häneen saisi sieltä yhteyttä.