Kaipailisin listaa suomalaisista 1990-luvun laman aikana tai sen jälkeen julkaistuista kaunokirjallisista teoksista, joissa käsitellään tavalla tai toisella…

Kysytty

Kaipailisin listaa suomalaisista 1990-luvun laman aikana tai sen jälkeen julkaistuista kaunokirjallisista teoksista, joissa käsitellään tavalla tai toisella suomalaisen yhteiskunnan eriarvoistumista joko yksittäisten tapausten tai yhteiskunnallisten ilmiöiden näkökulmista. Osaatko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä lista muutamista teoksista, jotka voisivat vastata etsimääsi:

Nina Honkanen: Joka kymmenes vuosi (Wsoy, 2005) – kuvaa 90-luvun lamaa ja talousvelkaa
Jera Hänninen: Harakkapoika (Bazar, 2006) - konkurssi
Tommi Liimatta: Aksel Sunnarborgin hymy : romaani (WSOY, 2004)
Hanna Marjut Marttila: Kertoi tulleensa petetyksi (Otava, 2002)
Hanna Marjut Marttila: Lahjakas Anu Lovack (Otava, 2005)
Hannu Raittila: Pamisoksen purkaus (WSOY, 2005)
Arto Salminen: koko tuotanto käsittelee kysymyksesi teemoja
Turkka Hautalan: Salo (Gummerus, 2009)
Jani Saxell: Ensilumi ja muita novelleja (WSOY, 2002)
Jani Saxell: Unenpäästäjä Florian (Avain, 2010)
Maarit Verronen: Karsintavaihe (Tammi, 2008)- tieteiskirjallisuuden näkökulma aiheeseen, dystopia lähitulevaisuudesta