Kaipailisin lasten kuvakirjaa, ilmestynyt varmaankin 80-luvulla. Saattoi olla lasten omasta kirjakerhosta. Kirja kertoo yksinäisestä leipurista, joka leipoo…

Kysytty

Hei!
Kaipailisin lasten kuvakirjaa, ilmestynyt varmaankin 80-luvulla. Saattoi olla lasten omasta kirjakerhosta.

Kirja kertoo yksinäisestä leipurista, joka leipoo itselleen vaimon (kaiken kaikkiaan leipoo useamman vaimon), käyttää siihen parhaimmat ainekset, mutta vaimo ei kuitenkaan ole elollinen, vaikka kaunis onkin, eikä sen vuoksi ole seuraksi leipurille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä näyttäisi olevan Anitta Rahikan ja Samppa Lahdenperän lastenkirja Ihmeellinen leipuri (WSOY, 1987). Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannasta löytyy kuvaus kirjan tarinasta. Googlettamalla kirjan nimellä löydät netistä kuvia kirjan kannesta.

Näyttää siltä, että oman kirjastoalueesi kokoelmissa Ihmeellinen leipuri -kirjaa ei ole lainattavissa, mutta voit tilata sen lainattavaksi muualta Suomesta oman kirjastosi kaukopalvelun kautta.

Onnet http://lastenkirjainstituutti.fi/kirjasto/onnet-tietokanta

http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/koko.htm