Kaipaan käsityöohjetta tupsupeittoon vauvan vaunuihin.

Kysytty

Kaipaan käsityöohjetta tupsupeittoon vauvan vaunuihin. Peitto tehdään siis kehikkoon, johon on lyöty nauloja määrätyin välein. Lanka kieputetaan tähän kehikkoon ja kun lankaa on riittävä määrä se leikataan tupsuiksi. Vaikeaa selittää....Tupsuja ei siis ommella peittoon vaan ne muodostuvat tähän kehikkoon leikkaamalla ja sitomalla. Kuulostaa sekavalta varmaan, mutta tällaisia peittoja valmistettiin ainakin 70-luvulla.

Vastaus

Vastattu

Oheisessa Lahoa rautaa -blogin ohjeessa tehdään tupsutyyny, mutta tekstissä mainitaan, että tällä ohjeella voi tehdä myös pieniä peittoja. http://lahoarautaa.blogspot.com/2014/11/diy-tupsutyyny-ja-rauta-rouva-bulldog.html