Kaipaan itsetuhoisuudesta ja itsemurhista kertovaa kirjallisuutta. Eniten kiinnostaa lasten ja nuorten itsetuhoa käsittelevät teokset. (sekä tieto että kauno)…

Kysytty

Kaipaan itsetuhoisuudesta ja itsemurhista kertovaa kirjallisuutta. Eniten kiinnostaa lasten ja nuorten itsetuhoa käsittelevät teokset. (sekä tieto että kauno)
Omiin silmiin on osunnut: Lasten ja nuoren viha ja mun on paha olla.
Onko muita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkennetulla haulla aiheiksi itsetuho, lapset tai nuoret.
Silloin löytyy 15 tietokirjaa ja 5 romaania.
Muuttamalla hieman hakua esim. vaihtamalla hakusanaksi pelot, ahdistus tai masennus, voi löytyä vielä lisää aihetta sivuavia teoksia.

Mainitsemiesi uusien kirjojen lisäksi vanhempia:

Ahistaa! : mistä apu nuoren ahdistukseen? / Johanna Välimäki

Cut : the true story of an abandoned, abused little girl who was desperate to be part of a family / Cathy Glass

Kasvatuspsykologian näkökulmia ihmisen voimavarojen tueksi / Kaarina Määttä & Tuula Uusitalo

Nuorten sielunhoidon käsikirja / Heli Pruuki

Nuorisopsykoterapian erityiskysymyksiä. 9 : Itseään viiltelevä nuori / Timo Niemi

Bleeding to ease the pain : cutting, self-injury, and the adolescent search for self / Lori G. Plante

Haavautuva minuus : väkivallan barokki kontrolliyhteiskunnassa / Atte Oksanen

Vihan evankeliumi / Keijo Ahorinta

Nuoren aika / Marjo Aaltonen

Sisters unlimited : the guide to life, love, bodies and being you / Jessica Howie

Huomatkaa myös mut! / toim. Pekka Tolonen

Musiikki sitomisen välineenä / Kimmo Lehtonen

Kaunoa:
Trainspotting / Irvine Welsh
Huhtikuun noita / Majgull Axelsson
Willow / Julia Hoban
Viilto / Patrick McCormick

0 ääntä

Kommentit

Suosittelen myös kirjaa: Koomikon synty - Jonas Gardell.