Vieläkö toteutetaan markkinointikikkoja?

Kysytty

Jossain vaiheessa vuosia sitten Suomeenkin tuli oikea oliiviöljy-buumi. Muistan lukeneeni jostain ammattilaisten kirjasta, että yhtäkkiä ei vain keksitty että oliiviöljy olisi paras öljy, vaan että kyseessä oli suuri markkinointikikka kun oliiviöljyä ei mennyt tarpeeksi kaupaksi. Tuottajamaat sitten pistivät toimeksi. Jäin miettimään tapahtuuko tällaista oikeasti? Nykyäänkin?

Vastaus

Vastattu

Varmasti vieläkin harrastetaan markkinointikikkoja. sitä, kuinka suuria, on vaikea tietää. Esim. markkinointikikasta 17.2.2003 IS

Markkinoinnilla pyritään paitsi vastaamaan asiakkaan tarpeisiin, myös luomaan hänelle ostohalukkuutta. www03.edu.fi ja peda.net

Kilpailu ja kuluttajavirasto yrittää pitää mainonnan ja markkinoinnin reiluna ja tunnistettavana. KKV