Jossain Elmer Diktoniuksen runossa on lie säe, jossa sanotaan: "Orlodorlodoff" tms. Missä?

Kysytty

Jossain Elmer Diktoniuksen runossa on lie säe, jossa sanotaan: "Orlodorlodoff" tms. Missä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan, että kysymäsi runo on "Maskinsång" kokoelmasta "Stark men mörk" (1930).
Runo alkaa seuraavasti (Orlodoffa doschkoff orlodoffa doschkoff:) det är maskinen - jag.

Oulun kaupunginkirjastosta ei löydy suomenkielistä versiota, ruotsinkielinen versio löytyy teoksesta:

DIKTONIUS, Elmer: Samlade dikter. Holger Schildts Förlag, 1987)