Joskus sähköpostiviestissä on teksti "viestissä olevia kuvia ei näytetä yksityisyytesi suojaamiseksi." Mikä tämän sanoman merkitys on ja miten kuvat voivat…

Kysytty

Joskus sähköpostiviestissä on teksti "viestissä olevia kuvia ei näytetä yksityisyytesi suojaamiseksi."
Mikä tämän sanoman merkitys on ja miten kuvat voivat olla uhka yksityisyydelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jotkut sähköpostiohjelmat eivät halua ladata mitään sisältöä ulkoisilta palvelimilta ilman lupaa. Näin ne joutuvat tekemään, kun HTML-muotoisessa viestissä on kuvia. Esimerkiksi sähköpostiohjelma Outlook esittää asian näin: ”Sähköpostiviestien kuvien lataamisen estäminen saattaa auttaa yksityisyytesi suojaamisessa. HTML-muotoa käyttävien viestien sisältämien kuvien lataaminen edellyttää, että Outlook lataa kuvat ulkopuoliselta palvelimelta. Yhteyden muodostaminen ulkopuoliseen palvelimeen saattaa antaa lähettäjälle vahvistuksen siitä, että sähköpostisoitteesi on käytössä ja näin lisätä sinulle lähetettävän roskapostin määrää”.