Joskus oli urheilutietäjillä oma palsta,jossa saattoi kysyä mieltä vaivaavia urheilukysymymyksiä, mutta olen kadottanut sen osoitteen. Löytyisköhän sitä teiltä…

Kysytty

Hei! Joskus oli urheilutietäjillä oma palsta,jossa saattoi kysyä mieltä vaivaavia urheilukysymymyksiä, mutta olen kadottanut sen osoitteen. Löytyisköhän sitä teiltä. Samalla esitän myös kysymyksen, jota olen ureheilukaverin kanssa pohtinut tai oikeastaan väitellyt. Onko joskus seiväshyppykilpailuissa ollut 4 yritystä yhdestä korkeudesta. Kaverini väittää, että ainakin jossain nuorten kisoissa ihan viime aikoinakin olisi ollut tällainen tilanne. Ja minähän en usko heh. Mitenkähän lienee..Tässä pari pähkinää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Urheilukysymyspalstaa ei löytynyt, olisiko lopettanut toimintansa? On olemassa Suomen urheilutietäjät -niminen yhdistys, jonka tarkoituksena on oman sivustonsa mukaan "edistää ja pitää yllä urheilutietoutta Suomessa":

http://www.sci.fi/~sut/

Toiseen kysymykseesi vastattiin Suomen urheilukirjastosta (http://www.urheilumuseo.fi/Default.aspx?tabid=2976) näin:

"Niin kauan kuin nykymuotoinen seiväshyppy on ollut arvokisaohjelmassa, yrityksiä on ollut kolme kutakin korkeutta kohti. Mutta aikoinaan on ollut mahdollista yrittää ennätyskorkeudesta vielä neljännen kerran."