Joskus kauan kauan sitten, silloin kun olen tehnyt ensimmäisiä retkiäni hömpän ihastuttavaan maailmaan, luin minua puhutelleen sinkkustoorin. Sen on täytynyt…

Kysytty

Hei,

Joskus kauan kauan sitten, silloin kun olen tehnyt ensimmäisiä retkiäni hömpän ihastuttavaan maailmaan, luin minua puhutelleen sinkkustoorin. Sen on täytynyt olla ennen Bridget Jonesia, ja kirjan on täytynyt olla sinkkuromskubuumin ensimmäisiä. Olen vuosia yrittänyt löytää kirjaa lukeakseni sen uudelleen.

Kirja on suomennettu joskus -90-luvun alussa tai sen puolivälin tietämillä, ennen vuotta -98.
Tarina on kaksiääninen, eli kertojina ovat vuorotellen tyttö ja poika, jotka tietysti tarinan lopussa saavat toisensa. Erikoista tarinassa oli se, että he olivat vanhastaan ystäviä, mutta vasta seurustelusuhteessa paljastui, että jompikumpi osapuolista harrasti (voiko niin sanoa?) wiccalaisuutta, ja jollen väärin muista, se oli yksi suhteen muodostumisen kipupisteitä.

En muista kirjailijaa - mutta ehkä sukunimi oli aakkosten alkupäässä, luultavasti ennen M-kirjainta, mutta varma en ole, en liioin muista kirjan ulkonäköä, tai sen nimeä. Amerikan ihmemaahan se muistaakseni sijoittui.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kukaan ei tunnistanut lukeneensa kuvauksesi mukaista kirjaa.

Löysin kuitenkin muutaman, jotka täsmäävät joltain osin, lähinnä vain romantiikan ja noituuden osalta. Tuskin näistä mikään on tarkoittamasi kirja, mutta tässä silti viitteet;
Green, Kate: Yön enkeli (Karisto 1989)
Schneider, Robert: Ilmassakulkija (Otava 2000)
Gaiman, Neil: Tähtisumua (Otava 2000)

0 ääntä

Kommentit

Josie Lloydin ja Emlyn Reesin kirjassa Törmäillään (1999) käytetään vuorottelevia kertojia (Jack ja Amy). Sen tapahtumat tosin sijoittuvat Englantiin enkä muista että siinä olisi käsitelty wiccalaisuutta.